[O1] Brak świateł mijania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rustyred
    Classic
    • 2009
    • 8

    [O1] Brak świateł mijania

    leszekmw, navii się nie kupuje na zapas tylko dokładnie tyle ile mają zamówień na auto z takim wyposażeniem. Zwykłe radia są tańsze więc dealerzy mogą sobie pozwolić na to, żeby kupić je na stan. Pytanie ile to jest dla Ciebie aktrakcyjna cena
  • pablo_NO
    Ambiente
    • 2007
    • 125

    #2
    [O1] Brak świateł mijania

    Wistam serdecznie mam nie lada problem, od jakiegoś czasu wystepuje zjawisku zaniku świateł mijania podczas jazdy, tylko wtedy jak przełącze na długie i spowrotem wracam do mijania ( zostają wtedy tylko pozycje), zaczyna gwałtownie włączać i wyłączać na zmiane długie -krótkie i po kilku przełączeniach wszystko wraca do normy. Wszystko było by ok już się nawet przyzwyczaiłem, ale od 2 tyg. na nic już nie reaguje (przełączanie z mijania na długie) nie ma poprostu mijania. Nie mam pojęcja co może być przyczyną, nie chcę oddawać do warsztatu bo zaraz ze mnie zedrą jak z młodego. Prosiłbym o podzielenie się spostrzeżeniami i sugestiami z góry wielkie dzięki.

    Komentarz

    • prodriveteam
      Ambiente
      • 2007
      • 158

      #3
      zacznij od najprostszego i najbardziej banalnego rozwiązania, wymień żarówki albo podmień na inna jak masz możliwość żeby nie kupować. Troche dziwne ze dwie na raz ale to wygląda na koniec żywota żarówek. Jeśli to nie to to będziemy szukać dalej np. przełącznik świateł.
      1,8T AGU RS Look
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

      Komentarz

      • pablo_NO
        Ambiente
        • 2007
        • 125

        #4
        kolego już to przerobiłem, ale wiesz nawet kontrolka na desce rozdzielczej sie nie pali od mijania,

        Komentarz

        • Krzych
          Rider
          • 2005
          • 671

          #5
          Przełącznik zespolony pod kierownicą ma wypalone lub przegrzane styki.
          Wymiana na nowy, do tego polecam montaż przekaźników odciążających styki przełącznika zespolonego i wyłącznika głównego świateł (podobne rozwiązanie dawno temu często stosowano w Maluchach, bo tam też wypalały się przełączniki zespolone)
          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
          www.chiptuning.katowice.pl
          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

          Komentarz

          • pablo_NO
            Ambiente
            • 2007
            • 125

            #6
            Dzięki bardzo wczoraj rozbierałem ten przełącznik i jak się go porusza to zaczyna działać czyli są raczej nadpalone. Dzwoniłem dowiadywałem się iż koszt tego przełącznika to 105-160 zł, jest on dzielony czyli można kupiś sam od mijania, drogowych i kierunków, czyli kamień z serca spadł bo myślałem, że będzie około 500zł. Dzięki bardzo wszystkim za pomoc pozdrawiam.

            Komentarz

            • karpecik
              Rider
              • 2004
              • 279

              #7
              Zamieszczone przez pablo_NO
              Dzięki bardzo wczoraj rozbierałem ten przełącznik i jak się go porusza to zaczyna działać czyli są raczej nadpalone. Dzwoniłem dowiadywałem się iż koszt tego przełącznika to 105-160 zł, jest on dzielony czyli można kupiś sam od mijania, drogowych i kierunków, czyli kamień z serca spadł bo myślałem, że będzie około 500zł. Dzięki bardzo wszystkim za pomoc pozdrawiam.
              Przerobiłem to samo. I nic nie kupowałem!
              Rozebrałem włącznik, rozsmarowałem dokłdniej ten smar (przewodzący prąd elektryczny - to samo jest w czajnikach elektr) złożyłem i działa. Jezeli się nie spaliły styki, a palą się właśnie jak tego smarowidła jest za mało, to szkoda każdego grosza na nowe. Lepiej paliwa sobie kupić...

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8162
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Odgrzeje kotleta ...... czy taki przełącznik bedzie pasował http://allegro.pl/skoda-octavia-mane...563478841.html do 01 1,6 BFQ z 2005 roku? a ten http://allegro.pl/skoda-octavia-i-pr...521313562.html - tempomatem tez by podszedł? Co bym musiał jeszcze zrobic zeby tempomat "chodził" :diabelski_usmiech
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • koleś
                  RS
                  • 2009
                  • 2839
                  • Fabia combi (6Y5)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Żaden z tych przełączników, które pokazałeś nie obsługuje tempomatu. To są zwykle manetki. Poszukaj takiej: 3U0 953 513 D
                  Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                  Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8162
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez koleś
                    Żaden z tych przełączników, które pokazałeś nie obsługuje tempomatu. To są zwykle manetki. Poszukaj takiej: 3U0 953 513 D
                    faktycznie żle luknalem na fotke :diabelski_usmiech ale po trasie byłem. Łatwo sie dostac do tego przełacznika? U mnie nr tego q..a to 8L0 953 531G L01
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      troche srubek i jest twoj - tyle ze trzeba kiere sciagnac

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8162
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        I jeszcze jedno pytanko.... czy zanik świateł mijania przy uszkodzonej manetce moze się pojawic tylko po użyciu świateł drogowych? Bo własnie do konca nie jestem pewny czy za pierwszym czy 2-gim razem uzywałem długie, a zanik był tak na 2-3 sek.
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • koleś
                          RS
                          • 2009
                          • 2839
                          • Fabia combi (6Y5)
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Mam taką manetkę jak potrzebujesz. Napisz mi adres to Ci wyślę.
                          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                          Komentarz

                          • piotrek_os
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8162
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Dzis wieczorkiem próbowałem czy światła zgasna i jak się mrygnie długimi bez włanczania na stałe to światła nie zanikaja - ale jak wezme manetka w dół to po któryms razie światła mijania zanikaja i po właczeniu lewego kierunku światła mijania jakoś się włanczaja. I pewnie niebawem wezme się za wymiane manetki, bo kolega Koleś szybki i juz ją wysłał :diabelski_usmiech
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz

                            • Krzych
                              Rider
                              • 2005
                              • 671

                              #15
                              Zamieszczone przez krzych
                              Przełącznik zespolony pod kierownicą ma wypalone lub przegrzane styki.
                              Wymiana na nowy, do tego polecam montaż przekaźników odciążających styki przełącznika zespolonego i wyłącznika głównego świateł (podobne rozwiązanie dawno temu często stosowano w Maluchach, bo tam też wypalały się przełączniki zespolone).
                              Podpowiem jeszcze raz, jak wymieniasz nowy przełącznik, to dobrze jest przy okazji podłączyć światła przez przekaźniki:
                              1. nowy przełącznik dłużej pożyje
                              2. światła będą jaśniejsze (napięcia na żarówkach jest ok 1.5V niż bez przekaźników, a 1.5V więcej daje dużą różnicę w jasności świecenia)
                              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                              www.chiptuning.katowice.pl
                              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                              Komentarz

                              • marekzu
                                L&K
                                • 2007
                                • 1412
                                • Superb II combi (3V5)

                                #16
                                a caly koszt przerobki to jakies 25 zlotych

                                Komentarz

                                • Evil
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 721

                                  #17
                                  Przepraszam, że odgrzewam kotlet ale chyba znalazłem odpowiedź na mój problem ale muszę potwierdzić.

                                  Jeżeli nie świecą mi tylko światła mijania (nie świeci kontrolka na szafie) to winę za to ponosi przełącznik zespolony (czyli wajchy do włączania kierunków, a po drugiej stronie wycieraczek itd.) Sprawdzałem bezpieczniki, żarówki, włącznik świateł - to nie ten problem.
                                  Jeżeli tak, to jest opcja że dorzucę sobie tempomat ? bo kupię sobie manetkę (przełącznik zespolony) z tempomatem i wykonam wszystkie dodatkowe rzeczy aby aktywować tempomat.
                                  Dobrze myślę?

                                  O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                                  Komentarz

                                  • Krzych
                                    Rider
                                    • 2005
                                    • 671

                                    #18
                                    Jaki masz reflektor, żarówka H4 czy osobne żarówki do mijania i długich?
                                    Długie teraz działają Ci teraz w pozycji błysku czy w pozycji przełączenia długich na stałe?
                                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                    www.chiptuning.katowice.pl
                                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                    Komentarz

                                    • Evil
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 721

                                      #19
                                      Krzych, Problem zlokalizowany. Okazało się że faktycznie przełącznik zespolony który zostanie wymieniony.
                                      Mam H4.

                                      O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                                      Komentarz

                                      • wujamateo
                                        Drive
                                        • 2014
                                        • 69

                                        #20
                                        Witam, odgrzeje też kotleta trochę. Też mam problem z światłami mijania,rozbierałem kilkakrotnie włącznik świateł mijania w mojej Octavia I (przed liftem) i wiem,że blaszka,która styka się,miała jakiś słaby styk i się trochę dookoła topiło.. Było to czyszczone kilkukrotnie. Czytałem sporo i podobno jak mam regulację podświetlenia zegarów w włączniku,to jak przełożę całą część płaską od zamiennika (który regulacji zegarów nie ma),to będę miał u siebie podświetlenie? Jest pomysł, żeby zrobić coś takiego i dodać do tego przekaźnik.. I tu pojawia się kolejne pytanie, w które przewodziki idące do kostki powinienem się wpiąć do tego przekaźnika, żeby wszystko działało OK i już nie grzały mi się styki w nowym włączniku? Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • Marian 2
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1086
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                          #21
                                          Tu jest szczegółowy opis jak sobie w bardzo łatwy sposób założyć przekażniki do świateł:

                                          Oczywiście jest to jeden z możliwych sposobów, uważam że najłatwiejszy przy montażu "pod chmurką".

                                          Komentarz

                                          • wujamateo
                                            Drive
                                            • 2014
                                            • 69

                                            #22
                                            chodziło mi raczej na podpięcie się do kabli dochodzących do kostki, którą wkłada się na włącznik świateł,tam jest trochę tym kabelków o różnych kolorach. Montaż nie będzie pod chmurką więc czas nie gra roli

                                            Komentarz

                                            • Marian 2
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1086
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                              #23
                                              Tu jest wyłącznik świateł VW:

                                              Kolorowe literki odwzorowują kolory przewodów.
                                              Na rysynku jest błędny napis: 58R powinno być "postojowe prawe".

                                              Moim zdaniem, podpinanie się do przewodów wyłącznika w celu podłączenia przekażników jest nie racjonalne i bardziej skomplikowane. Nie zostaną ominięte długie przewody do żarówek a też i do przekażników jeżeli będą umieszczone w kabinie.
                                              Oszczędność na montażu dodatkowych bezpieczników jest pozorna, instalacja będzie bardziej skomplikowana.

                                              Komentarz

                                              • wujamateo
                                                Drive
                                                • 2014
                                                • 69

                                                #24
                                                A jak myślisz, czy przełożenie do oryginalnego przełącznika tylko części zaznaczonej kółkiem od nowego zamiennika,to będę miał podświetlenie zegarów?
                                                Załączone pliki

                                                Komentarz

                                                • Marian 2
                                                  L&K
                                                  • 2007
                                                  • 1086
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                                  #25
                                                  Nic nie myślę, bo cyferki i kody kreskowe nic nie mówią normalnemu człowiekowi. Natomiast wiele mówi pomiar omomierzem połączeń styków w poszczególnych pozycjach przełącznika. Poprostu trzeba to pomierzyć omomierzem i wtedy wiadomo czy pasuje do tego co potrzebujemy.
                                                  Tu jest tabelka płączeń styków w poszczególnych pozycjach przełącznika świateł (rys.3):

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...